טיפול זוגי - רגע לפני המשבר

רוב הפרידות והגירושין באים על רקע של חוסר תקשורת בין בני הזוג. ראשית הרבה זוגות שמתחילים את ההיכרות לא שמים לב לעובדה שבדייט הראשון כל אחד מנסה להראות את הצד הטוב ביותר שלהם ולהסתיר כמה שיותר מגרעות. במצב כזה, אחרי שנה בערך שומעים את המשפטים: "הוא לא כמו שהיה כשנפגשנו", "היא השתנתה" וכו'.

הסטנדאפיסט, גבריאל איגלסיאס, אמר באחת ההופעות שלו: "במקום לחיות בשקרים אחד עם השני ולגלות אותם בהמשך, קחו את בנות/בני הזוג לפאב ותשתכרו שניכם. ואז תשאלו אחד את השני שאלות מוכנות מראש ותקליטו בווידאו. ככה שכשתצפו בסרט אחרי כן, תראו מי משקר ולמה וככה תדעו את כל האמת על בני/בנות הזוג".

אם לעצור לרגע ולחשוב על מילותיו של גבריאל, יש בהן אמנם המון הומור אך יש בהן גם אמת. תקשורת טובה בין בני זוג צריכה להתחיל בכך שכל אחד יודע הכל על השני וכל אחד מספר הכל לשני. בלי סודות, בלי מיסטיקה. את האמת ורק את האמת. ככה גם האמון בין שני בני הזוג מתחזק ומערכת היחסים תוכל לחיות לנצח.

אך לא תמיד יודעים מה אפשר לומר ומה לא, ובהרבה מקרים כבר כמעט מאוחר להתחיל. במקרים אלו מומלץ לפנות למומחה לקבלת טיפול זוגי ולקבל עצה ממישהו שיראה את התמונה הכוללת ויוכל להוביל את הזוג לפתרון וחיי אושר ואהבה.